امروز ۱۵ آذر ۱۴۰۴

آغاز جشنواره «ایران اکسپو»؛ گامی در معرفی صادرکنندگان کشور

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران از روند آغاز برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو برای حمایت از صادرکنندگان ایرانی خبر داد.

روند تولید: نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: آنچه اهمیت نمایشگاه ایران اکسپو را دو چندان می‌کند، وضعیت حاکم بر اقتصاد ایران و ضرورت معرفی گسترده و جامع از توانمندی‌ ها و ظرفیت‌ های تجاری و سرمایه‌گذاری کشور است.

پیام باقری درباره نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵ و معرفی ظرفیت‌ های صادراتی ایران افزود: آنچه موجب جایگاه خاص نمایشگاه‌ها در فرآیند تجارت و سرمایه‌گذاری می‌شود، بهره‌مندی از روش‌های جدید، فناوری‌های نو و خلاقیت برای معرفی گسترده و واقعی از توانمندی‌های کشور است.

نایب‌رئیس اتاق ایران تصریح کرد: همواره یکی از روش‌های مهم و مؤثر در فرآیند تقویت تجارت و سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف، استفاده از فرصت نمایشگاه‌های بین‌المللی بوده که به صورت منظم و مستمر در مناطق گوناگون دنیا برگزار می‌شود. بنابراین در اهمیت برگزاری نمایشگاهی مانند ایران اکسپو و مشارکت جدی اتاق ایران در آن، تردیدی نیست.

وی ادامه داد: آنچه برای هیات‌رئیسه اتاق ایران اهمیت بالایی دارد، مشارکت منسجم، هماهنگ و هدفمند بخش خصوصی در ایران اکسپو است. باید تمام تلاش و برنامه‌ریزی خود را انجام دهیم تا این مشارکت به نتیجه اصلی برسد و بتوانیم با معرفی ظرفیت‌های صادراتی ایران، بازارهای هدف خود را توسعه دهیم. در حال حاضر بازارهای صادراتی ایران بسیار محدود شده و این نمایشگاه می‌تواند در پیدا کردن بازارهای جدید به فعالان اقتصادی ایران، کمک کند.

باقری علاوه بر مشارکت هدفمند و برنامه‌ریزی شده، بررسی نتایج و دستاوردها در انتهای هر دوره برگزاری نمایشگاه را از فرایند برگزاری آن مهم‌تر و ضروری‌تر خواند و افزود: برگزار کردن یک نمایشگاه با تمام هماهنگی‌ها و مشکلاتی که دارد یک طرف داستان تجارت و سرمایه‌گذاری است و طرف دیگر آن، ارزیابی نقاط و قوت و ضعف آن نمایشگاه است. یک نمایشگاه بین‌المللی زمانی اثربخشی لازم را دارد که مستمر برگزار شود و این استمرار بستگی به ارزیابی عملکرد، آسیب‌شناسی، رفع آسیب‌ها و تقویت نقاط قوت دارد.

وی به مشارکت‌کنندگان نمایشگاه ایران اکسپو توصیه کرد: برای اینکه هر مشارکت‌کننده در نمایشگاه بتواند به اهداف تعیین شده خود برسد باید با برنامه وارد شویم، کشورهای هدف خود را شناسایی، ظرفیت‌ها را به بهترین شکل و نوآورانه معرفی و الگوی کسب‌وکار را منطبق با استانداردهای بین‌المللی طراحی و ارائه کنیم.

نایب‌رئیس اتاق ایران خاطرنشان کرد: یافتن شرکای تجاری جدید و جذب سرمایه‌گذار به تبادل اطلاعات و تشریح استراتژی‌های توسعه کسب‌وکار منوط می‌شود و این اتفاق زمانی روی می‌دهد که رفت‌وآمد فعالان اقتصادی در قالب هیات‌های مختلف تجاری انجام شود و یکی از راه‌های دعوت از هیات‌های تجاری، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی جذاب، تخصصی و باکیفیت است.

در همین رابطه:

منبع خبر: اتاق بازرگانی ایران

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تازه های روند تولید
تبلیغات
پر بیننده ترین ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x